Tvoj nalog

Prijava

Zaboravili ste lozinku? Registruj se

Blog

07.09.2020. \ Saveti

Razlika između eau de parfum i eau de toilette je jedno od najčešćih pitanja o parfemima danas. Jednostavno rečeno, parfum, eau de parfum, eau de toilette i eau de cologne se razlikuju po koncetraciji esencije parfema u sebi, ali ni to nije sve. Ove različite koncetracije ne moraju nužno da znače različite nivoe kvaliteta.

Kao što smo već napomenuli, osnova svakog parfema je „esencija parfema“, ovo je ustvari ono što čini miris parfema. To je kombinacija mirisnih ulja, baza, ekstrakta i sintetičkih mirisa. Sama esencija parfema ne bi bila prijatna zato je potrebno je razblažiti je alkoholom ili vodom.

Mirisi dolaze u mnogim oblicima i imaju mnogo različitih imena, ali generalno su glavne četiri kategorije:

  • Parfum: Parfemi koji se mogu videti u prodavnicama nisu čista esencija parfema, već su ti mirisi razblaženi alkoholom ili vodom. Međutim, kategorija „parfum“ u sebi sadrži najveću koncetraciju esencije parfema i zbog toga su izuzetno skupi. Ima tendenciju da bude uljani i obično sadrži 20-30% čiste esencije parfema. Njegova bočica nema sprej, već se na čepu nalazi drška koja je potopljena u parfem i preko te drške se nanosi na kožu.
  • Eau de parfum: Kod ove kategorije se nalazi manja koncetracija esencije parfema. Koncetracija se kreće između 15-20% esencije parfema i pravi se u bočicama sa sprejom.
  • Eau de toilette: Kod ove kategorije esencija parfema se još više razblažuje i koncetracija se kreće od 5-15%.
  • Eau de cologne: Ova kategorija sadrži najmanju koncetraciju esencije parfema, od 2-4%. Naziv je dobila po tome što se za razblaživanje esencije koristila voda iz grada Kelna u Nemačkoj. Eau de cologne u prevodu sa francuskog jezika znači „voda iz Kelna“.


Ovi brojevi ukazuju na količinu alkohola i vode korišćene za pravljenje mirisa. Koncetracija esencije parfema ne mora da znači da će parfum više trajati od eau do toilette. Postoji mnogo faktora koji utiču na dugovečnost parfema. Dok nauka podržava ovu teoriju budući da mirisi sa više alkohola i vode traju kraće jer alkohol i voda isparavaju brže, to nije uvek slučaj. Parfum se mora nanositi u manjim količinama, dok se eau de parfum može prskati po celom telu i odeći i zbog toga će imati veći efekat i duže trajati.

03.09.2020. \ Saveti

Koko Šanel – „Stavite parfem tamo gde želite biti ljubljeni“.

Bez obzira na to da li imate svoj omiljeni parfem kojem ste verni, ili volite da isprobavate različite mirise, verujemo da je svima cilj isti -  da besprekorno mirišete i da miris što duže ostane na vašoj koži. Najčešća greška prilikom nanošenja parfema je rasprskivanje mirisa po celom telu. Parfem se na taj način neće duže zadržati, nećete mirisati jače, samo ćete brže isprazniti bočicu.

Da biste bili sigurni da će se miris zadržati na vašoj koži tokom celog dana, važno je da ga nanosite na ključne, takozvane pulsirajuće tačke na vašem telu. Idealna mesta za nanošenje parfema su vrat, iza uha, ručni zglob, iza kolena i unutrašnja strana lakta, jer se na ovim tačkama proizvodi toplota, krv snažnije cirkuliše, što pomaže mirisu da dođe do izražaja.

Ne preporučuje se nanošenje parfema na odeću, jer neki parfemi zbog svog sastava mogu ostaviti fleke na tkanini. Takođe, izbegavajte prskanje parfema na mesta na kojima nosite nakit, jer ga alkohol u parfemu može oštetiti.

Parfem će se najduže osećati na koži ako ga nanosite u kombinaciji sa mlekom za telo ili gelom za tuširanje istog mirisa.

 

01.09.2020. \ Saveti

Kada zakoračite u svet parfema, čućete i pročitaćete termine o mirisima kao što su aromatični, orijentalni, cvetni i sl. Ovi termini ustvari predstavljaju mirisne grupe parfema. Mirisni točak (eng. The Fragrance Wheel) je relativno nova metoda klasifikacije mirisa koji se koristi u industriji parfema. Metoda je nastala 1983. godine, a dizajnirao ju je Michael Edwards, francuski konsultant u industriji parfema.

Glavne mirisne grupe su:

Cvetni: Ovo je jedna od najvećih mirisnih grupa i uključuje mnoštvo varijanti kompozicija sa cvetnim srcem. Mogu sadržati samo jednu vrstu cveća ili mešavinu više različitih cvetova. Cvetni mirisi dolaze u rasponu od osetljivih, prolećnih kombinacija cveća kao što su ljiljani, pa do jakih i opojnih ruža i gardenija. Najveći broj ženskih mirisa spada u ovu grupu. Ova grupa se može kombinovati sa drugim grupama npr sa citrusnim notama, što čini mirise ove grupe svežijim i lakšim.

Orijentalni: Ova grupa asocira na bogate i začinjene mirise. Uglavnom sadrže tople začine, smolu itd. Note cimeta, ambera, karanfilića i tamjana odaju utisak trenutaka duboke inspiracije i telesnog zavođenja.

Citrusni: Kod ove grupe mirisi su zasnovani na citrusnim notama limuna, narandže, grejpfruta, mandarine ili bergamota. Mirisi iz ove grupe su osvežavajući i čisti. Najčešće se kombinuju sa vodenim i cvetnim akordima.

Drveni: Drvenastim notama se smatraju zemljani mirisi. Drvene note se koriste u srednjim i baznim notama parfemske kompozicije. Paleta drvenih nota je široka, ali najčešće se koriste tople prirodne note sa raznim nijansama: puderastim, dimnim, travnim, smolastim itd.

Ostale mirisne grupe:

Kiparisni: Grupa je dobila naziv po parfemu Coty Chypre iz 1917. godine. U prevodu sa francuskog jezika chypre znači Kipar. Mirisi se najčešće sastoje od drvenastih nota, bergamota, hrastove mahovine, pačulija i labdanuma. Takođe kod ove mirisne grupe se mogu naći i cvetne i voćne note.

Aldehidni: Aldehidi su sintetičke/veštačke hemijske komponente koje se najčešće mešaju sa cvetnim notama i daju metalni, oštri, citrusni miris. Najpoznatiji aldehidni parfem je Chanel No5.

Aromatični: Ova mirisna grupa je kombinacija nota lavande, žalfije, ruzmarina, kima i mnogih drugih biljaka koje imaju travnato začinske note. Ova grupa je najčešća kod muških mirisa.

Kožni: Parfemi iz ove grupe sadrže karakterističan oštar dimast miris kože, miris meda, duvana ili katrana. Ova grupa je najmanja i najčešća je kod muških mirisa.

Fužeri: Fougere u prevodu sa francuskog jezika znači paprat. Mnogi muški mirisi pripadaju ovoj mirisnoj grupi, koja se odlikuje oštrim biljnim i drvenastim notama.

Gurmanski: Mirisi ove grupe su najčešće kombinacija sintetičkih gurmanskih (jestivih) nota kao što su med, čokolada, vanila i bombone.

Izaberite svoju omiljenu mirisnu notu i potražite odgovarajući parfem za sebe OVDE.