Tvoj nalog

Prijava

Zaboravili ste lozinku? Registruj se

O brendu Van Cleef & Arpels

/
24.08.2022.

O kompaniji

Priča o francuskoj kući luksuznog nakita, satova i parfema, Van Cleef & Arpels, počinje davne 1895. godine u Parizu, venčanjem Estelle Arpels, ćerke trgovca dragim kamenjem i Alfreda Van Cleef, sina francuskog draguljara. Pored entuzijazma, ljubavi prema porodici i istih vrednosti, mladi par je delio i strast prema dragom kamenju. Više od jednog veka njihova imena krase neke od najboljih nakita ikada stvorenih. Alfred Van Cleef i ženin brat, Čarls Arpels, 1896. godine osnivaju kompaniju, a 1906. godine otvaraju i prvu radnju na prestižnoj lokaciji Place Vendom, poznatom kao epicentar luksuzne robe.

 

 

Ćerka poznatog para, Renée Puissant, 1926. godine postaje umetnički direktor kompanije i zajedno sa dizajnerom René Sim Lacaze u velikoj meri utiče na stvaranje izrazito prepoznatljivog Van Cleef & Arpels stila koji karakterišu prefinjenost i kreativnost. Čuvena je njihova '’Mistery setting’’ tehnika postavljanja dragog kamenja na nakit, pri čemu je stvoren efekat plutajućeg kamenja zbog nevidljivih zubaca i tankih šina koje drže kamen. Tehnika je ponekad zahtevala je i do 300 sati rada po komadu nakita, čija je proizvodnja bila ograničena na mali broj godišnje. Pravo dizajnersko dostignuće bila je čuvena '’Zip’’ ogrlica, transformabilni komad koji se otvarao i zatvarao poput pravog rajsferšlusa. Još neki vanvremenski izumi ove čuvene juvelirske kuće su Cadenas sat morednog prepoznatljivog dizajna i Ludo narukvica koja je tridesetih godina prošlog veka bila prava zvezda među nakitom.   

Inspiraciju su nalazili su u prirodi, umetnosti, imaginarnim svetovima, istorijskim događajima, otkrićima, kao i različitim kulturama. Svojom stručnošću, umetničkim pristupom i inovativnim tehnikama kuća je stekla svetsku reputaciju i do 1939. godine njihova imperija obuhvata brojne butike širom Francuske. Nakon što je porodica 1942. godine emigrirala u SAD, otvaraju i prvi butik u Njujorku, a zatim se posao uspešno širio i na Azijsko tržište. Rukovodstvo i menadžment kompanije se do 1999. godine nalaze u rukama članova porodice, kada Van Cleef & Arpels kupuje kompanija Financière Richemont S.A.

Remek-dela Van Cleef & Arpels juvelirnice ukrašavala su i članove kraljevskih porodica. 1930. Ova kuća je dobila važan zadatak da napravi krunu egipatske kraljice Nazli. Za krunisanje iranske kraljice Farah Pahlavi 1967. godine, Van Cleef & Arpels je u Iran poslao tim sa zadatkom da naprave odabir dragulja koji će krasiti kraljičinu krunu. Nakon 11 meseci rada, kompanija je kraljici poklonila krunu sa 36 smaragda, 36 rubina, 105  bisera i 1469 dijamanata.

Van Cleef & Arpel je uvek bio poznat po ekskluzivnoj klijenteli iz sveta mode, filma, politike i umetnosti, pa su tako nakit ove kuće nosile ikone poput Elizabet Tejlor, Vojvotkinje od Vindzdora, Barbare Haton, Grejs Keli, Marije Kalas, oskarovke Džulije Roberts i Vojvotkinje od Kembridža.

Van Cleef & Arpels u svetu parfema

Prvi ulazak kompanije u svet parfema bio je sa ženskim mirisom First koji je tržištu predstavljen  1976. godine pod sloganom  "Svaka žena zaslužuje biti Prva". Promovisan je kao mirisni tečni dragulj. Nakon ovog koraka Van Cleaf & Arpels-a, mnoge juvelirske kuće su se odlučile za proizvodnju parfema. Kako nije neuobičajeno da dizajn bočica parfema juvelirskih kuća ima oblik nakita, tako je i oblik bočice ovog ženskog klasika inspirisan minđušama Showflake kolekcije nakita. First karakteriše izrazito bogata cvetno-voćna kompozicija prožeta aldehidima, a sa baznim notama sastavljenim od ambera, mošusa sandalovog drveta,mahovine i tonke.  Opisan je kao romantični ženski miris pogodan za sva godišnja doba. Nakon prve verzije ovog mirisa nizala su se razna izdanja, pa kolekcija First danas broji 14 različitih naslova.

1978. Van Cleef & Arpels lansira kožni muški miris Pour homme, simbol klasične muške elegancije, a desetak godina kasnije još jedan zapaženi muški klasik u svetu parfema, Van Cleef & Arpels Tsar, kompoziciju bogatu zelenim, začinskim notama, kedrom i lavandom.

Vile su uvek bile ispiracija za Van Cleef & Arpels kreacije. Kolekciju mirisa Feerie čini 6 parfema od kojih je najstarije izdanje Feerie iz 2008. godine. nakon čega izlaze i Feerie Eau de Toilette i Feerie Gold pure parfem 2009., zatim Feerie Rose des Neiges 2011., Feerie Spring Blossom 2013. godine i poslednji Feerie Rubis iz 2015. godine u bočici boje rubina, koji su i bili inspiracija za ovaj cvetno-voćni miris. Sve bočice su mala remek dela za sebe, ukrašene čepovima u obliku gracioznih vila, a tvorci ovih mirisa su se potrudili da u svaku od privlačnih kompozicija unesu mističnost i bajkovitost.

Zanimljiva je Van Cleef & Arpels serija sezonskih mirisa Les Saisons je izašla 2004. Čine je Les Saisons Automne, Les Saisons Été, Les Saisons Hiver i Les Saisons Printemps. Svaki od ova četiri mirisa je namjenjen je određenom godišnjem dobu što se lako raspoznaje po dizajnu bočiče i kutije koje su simbolično oslikane.

Collection Extraordinaire

Ova čuvena kuća danas broji 64 različita mirisa. Međutim, Van Cleef & Arpels se u svet luksuznih parfema upisuje u septembru 2009. godine privatnom linijom pod nazivom Collection Extraordinaire. Kolekcija se na samom početku sastojala od 6 mirIsa, upakovanih u masivne, luksuzne staklene bočice sa crnim čepovima, istog izgleda, a opet veoma specifičnih i unikatnih mirisa. Brojni parfimeri potpisuju parfeme iz ove kolekcije, a za njihovu izradu koristili su veoma kvalitetne i skupe sirovine. Prvu postavku ove luksuzne linije čine:

1. Gardenia Petale
2. Orchidee Vanille
3. Lys Carmin
4. Muguet Blanc
5. Bois d'Iris
6. Cologne Noire

Sledeći koji se pridružuje kolekciji je Precious Oud, delo parfimera Amandine Marie koja je uspela u svojoj zamisli, da napravi savršen spoj drvenih, posebno istaknutih oud nota i srca parfema sačinjenog od jasmina i tuberose. Precious oud je dobar saputnik ljubitelja slatkih i gustih mirisa

Najveći broj parfema ove kolekcije okarakterisan je kao unisex priča. Ipak, jedan bismo izdvojili kao posebno zanimljiv, mističan i privlačan. Moonlight patchouli je drveno-kožni chypre kome život daju ruža i pačuli. Tamna bočica nagoveštava eleganciju noćnih, toplih nota koje greju.

Citrusni kralj ove Van cleef & Arpels linije je parfem, Néroli Amara, lansiran je u maju 2018. godine. Kreator Quentin Bisch je bio inspirisan pričom iz 17. veka o Princezi grada Nerole , Marie Anne de La Trémoille, koja je obožavala da ulje cveta gorke narandže (neroli) koristi u svojim kupkama i kao miris na svojim rukavicama. Miris je mešavina svježih citrusa, njihove smirene i blago naglašene gorčine i cveća toplog Mediterana. 

Ako bi bili opisani jednom rečenicom, neki od parfema ove Van Cleef & Arpels kolekcije bi zvučali ovako:

Santal Blanc je kremasta mirisna smokva koja pruža istant toplinu Mediteranskog leta, Ambre imperial, je prodimljeni, fino začinjeni amber, koji je snažnim otvaranjem dovoljno muževan, a transformacijom slatkih nota vanile dovoljno ženstven, California Reverie je zadovoljstvo za ljubitelje meda do kojeg moraju doći preko jasmina i svežih citrusa, Rose Rouge je prelep sudar voćne korpe i buketa najfinijih ruža posutih kakaom…

Opisa je mnogo, jer je svaki od parfema iz ove linije poseban i priča za sebe. Međutim,  posebnu pažnju privlače tri unusex parfema, Rêve de Cashmere, Rêve d'Encens i Rêve D'Ylang koji , može se reći, čine kolekciju u kolekciji. Za razliku od ostalih parfema iz Collection Extraordinaire, pakovani su u masivne, crne bočice od 125ml i elegantne velike crne kutije. Namenjeni su ljubiteljima prefinjenog, drugačijeg i ekskluzivnog. I ako su relativno skorijeg datuma proizvodnje, suprotno su od '’već viđeno’’.

 

Kod Rêve de Cashmere (2017) sledi iznenađenje jer se miris iz tamne bočice zapravo otvara nežnim kalabrijskim bergamotom i laticama jasmina, a zatim ostaje topao i nežan poput kašmira na koži, gde dobija svoj drveni i kožni karakter.

Rêve d'Encens (2018) je veoma prefinjena orjentalna formula koja se otvara skupocenim šafranom. Amber i kombinacija začina upućuju na to da se radi o moćnom i postojanom zimskom mirisu, jake aure.

U srcu  Rêve D’Ylang (2019) nalazi se redak i veoma cenjen cvet u svetu parfimerstva, Ylang Ylang, poznat i kao '’cvet života’’ zadivljujućeg mirisa. U kombinaciji sa slatkim i začinskim tonovima, veoma brzo je našao svoje obožavatelje, jer poput tropskog sunca širi toplotu i prija.

Možda vas zanima i tekst na temu Kako razlikovati parfemsku i toaletnu vodu?